Lekcja otwarta

“Jak radzić sobie z emocjami w czasie pandemii?” Lekcja otwarta Pani Anny Kubiak, Pana Artura Szwejdy i Pani Klaudii w świetlicy szkolnej.

„Niezbędnym elementem inteligentnego życia jest dostrzeganie świata uczuć i panowanie nad nim.” Umiejętność radzenia sobie z emocjami stanowi bardzo ważną kompetencję społeczną.  Sfera emocjonalna człowieka  wywiera bowiem ogromny wpływ na całe jego życie. Niestety, wielu ludzi nie potrafi mówić o swoich uczuciach, zapanować nad negatywnymi emocjami.  Unikanie trudnych sytuacji  oraz tłumienie własnych odczuć zwłaszcza tych nieprzyjemnych nie jest dobrym sposobem na poprawienie komfortu psychicznego.  

Tego typu praktyki mogą w konsekwencji prowadzić np. do depresji, nerwicy, uzależnień.  Zdolność do nazywania, identyfikowania stanów emocjonalnych jest niezbędna do zachowania zdrowia psychicznego w tak trudnym okresie jakim jest pandemia koronawirusa. Funkcjonowanie w nowej, pandemicznej rzeczywistości  stało się dla wielu z nas źródłem chronicznego stresu  wywołanego m.in. przez liczne obostrzenia. Warto zaznaczyć, że nie tylko my, dorośli mierzymy się z problemami natury emocjonalnej.  Trudności z  zaadaptowaniem się w obecnej sytuacji mają również dzieci i młodzież.  Bardzo ważne jest zatem otoczenie wsparciem i opieką tej grupy społecznej.  W tym celu 24 maja w świetlicy szkolnej odbyła się lekcja otwarta, podczas której uczniowie starali się znaleźć odpowiedź na pytanie: „Jak radzić sobie z emocjami w czasie i po pandemii?” Dzieci aktywnie uczestniczyły w dyskusji dotyczącej emocji. W sposób graficzny przedstawiły  swój nastrój i wyjaśniły, dlaczego tak czuły się w danym momencie. Wzięły udział w zabawach mających na celu rozwijanie pamięci, spostrzegawczości i  koncentracji.  Doskonale poradziły sobie z zadaniami, w których musiały nazywać, klasyfikować emocje, jak również wskazać, które czynności stanowią aktywną, a które pasywną formę spędzania wolnego czasu.  Uczniowie chętnie dzielili się swoimi odczuciami podczas ćwiczeń typu dokończ zdanie…, wyobraź sobie, że … Prezentowali własne sposoby na radzenie sobie z negatywnymi emocjami.

Wszystkie dzieci biorące udział w zajęciach otrzymały pamiątkowy medal.

Loading

Post Author: Dario