Wycieczka

We wtorek 12 listopada klasy II c i II d uczestniczyły w wycieczce do Kopalni Soli w Kłodawie.

Na początku wszyscy udaliśmy się po kaski, które miały chronić głowę przed ewentualnym zagrożeniem. Zwiedzanie podziemnej trasy zaczęło się od zjazdu windą 600 m pod powierzchnię ziemi z prędkością 6 m/s. Była to dla nas wielka atrakcja. Poznaliśmy sposoby wydobywania soli. Chodziliśmy długimi, różowymi korytarzami. Zobaczyliśmy kapliczkę św. Kingi – patronki górników solnych, a także grotę „ Drakuli”. Pan przewodnik opowiadał wiele ciekawych legend związanych z kopalnią. Wycieczka do Kopalni Soli była pouczająca i dostarczyła nam niezapomniane przeżycie. Każdy przywiózł stamtąd bryłę różowej soli i wiele pamiątek.

W drodze powrotnej zwiedzilismy zamek – muzeum w Łęczycy. Dowiedzieliśmy się, jak przed wiekami żyli ludzie oraz wysłuchaliśmy legendy o diable Borucie, który   potrafił przybierać różne postaci. Z wieży zamkowej podziwialiśmy panoramę Łęczycy i jej okolicy.

Pełni wrażeń i bogaci w wiedzę wróciliśmy do domu.