Właśnie minęła tegoroczna edycja Tygodnia Edukacji Globalnej. Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły, aktywnie uczestniczyli w realizacji tak ważnych tematów dotyczących rozwoju i ochrony życia na ziemi. Wszyscy z zainteresowaniem poznawali kulturę, obyczaje i osobliwości życia innych narodów. Uczyli się przez zabawę oraz doświadczanie nowych zagadnień związanych z globalizacją świata. Wszyscy jednym głosem mówili o potrzebie działań na rzecz ochrony naszej planety.
Uczniowie najmłodszych klas poznali bajki ekologiczne oraz zwyczaje i zabawy dzieci innych narodów.
Podopieczni świetlicy bawili się w zabawy dzieci innych narodów oraz wykonali plakat na temat segregacji śmieci
Uczniowie klasy VI a Olek Łuczak i Kacper Burzyński zaproponowali dzieciom innych narodowości – zabawy dzieci z Polski.
Uczniowie klasy II c w czasie zajęć z wychowawczynią poznawali tryb życia niedźwiedzi w naturalnym środowisku, a także zwierząt w cyrkach. Celem tej lekcji było zwrócenie uwagi na warunki życia tresowanych zwierząt, zmuszanych do długich podróży w ciasnych klatkach, do wykonywania nienaturalnych odruchów, do stresujących sytuacji stwarzających zagrożenie dla trenerów i widzów.
Uczniowie klasy IV c na zajęciach z wychowawcą omawiali problemy środowiska, w którym żyjemy.
Na zajęciach plastyki uczniowie klas V, VI, VII wykonali piękne prace plastyczne, charakteryzujące kulturę, tradycje i osobliwości różnych narodów świata
Na zajęciach doradztwa zawodowego, uczniowie wszystkich klas VII oraz VIII a obejrzeli materiały oraz rozważali problemy:” Dlaczego Cele Zrównoważonego Rozwoju świata są ważne dla młodych ludzi?” oraz „Jaki maja wpływ na ich przyszłe życie, w tym zawodowe?”
Uczniowie wykonali prezentacje multimedialne:
>>>Praca życie pod wodą – Nikola Urysiak VII d<<<
>>>Cel 9 – Julia Osowska VII b<<<
>>>Czy na rynku pracy – Mróż Łucja VIII a<<<
Uczniowie klasy VII a oglądali film o skutkach działania człowieka na degradację życia na ziemi. Następnie podawali przykłady – jak, w naszych małych gospodarstwach domowych możemy ratować naszą Matkę Ziemię. Ilustracją tych działań jest sporządzony metaplan: „Jak dbać o ziemię”
Uczniowie klasy VII d na zajęciach języka polskiego zdefiniowali pojęcie globalizacji oraz omówili jej pozytywne i negatywne skutki. Wymieniali zagrożenia związane z globalizacją oraz wnioski do naszych zobowiązań wobec planety.
Na zajęciach z wychowawcą omawiali problemy dotyczące nauki i życia swoich rówieśników w innych krajach i na innych kontynentach. Porównywali je z własną sytuacją, szkolnictwem w naszym kraju, kulturą, możliwościami rozwoju, życiem codziennym.
Daniel Antczak, Piotr Kurpiński, Jakub Chachuła, Bartosz Korczyński, Marian Kromkowski, Henryk Wasiak, Karolina Tomczak, Otylia Wolska, Julia Lemańska i Maria Chylińska przygotowali prezentacje multimedialne o życiu ich rówieśników w Afryce, Wielkiej Brytanii, Rosji, Francji i Japonii.
Uczniowie klasy VIII a przygotowali prezentacje multimedialne do cyklu zajęć „SOS dla klimatu” dla uczniów klas VII i VIII.
Materiał w poprzedniej relacji >>>
Zachęcamy wszystkich uczniów do zapoznania się z efektami opisanej pracy wielu klas oraz do skorzystania i inspiracji do dalszych działań na rzecz rozwoju i ochrony naszej „Matki Ziemi”