TYDZIEŃ EDUKACJI GLOBALNEJ – podsumowanie działań

Właśnie minęła tegoroczna edycja Tygodnia  Edukacji Globalnej. Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły, aktywnie uczestniczyli w realizacji tak ważnych tematów dotyczących rozwoju i ochrony życia na ziemi. Wszyscy z zainteresowaniem poznawali kulturę, obyczaje i  osobliwości życia innych narodów. Uczyli się przez zabawę oraz doświadczanie nowych zagadnień związanych z globalizacją świata.  Wszyscy jednym głosem mówili o potrzebie działań na rzecz ochrony naszej planety.

Uczniowie najmłodszych klas poznali bajki ekologiczne oraz zwyczaje i zabawy dzieci innych narodów.

Podopieczni świetlicy bawili się w zabawy dzieci innych narodów oraz wykonali plakat  na temat segregacji śmieci

Uczniowie  klasy VI a Olek Łuczak i Kacper Burzyński zaproponowali dzieciom innych narodowości – zabawy dzieci z Polski.

Uczniowie klasy II c w czasie zajęć z wychowawczynią poznawali tryb życia niedźwiedzi w naturalnym środowisku, a także  zwierząt w cyrkach. Celem tej lekcji było  zwrócenie uwagi na warunki życia tresowanych zwierząt, zmuszanych do długich podróży w ciasnych klatkach, do wykonywania nienaturalnych odruchów, do stresujących  sytuacji stwarzających  zagrożenie dla trenerów i widzów.

Uczniowie klasy IV c na zajęciach z wychowawcą omawiali problemy środowiska, w którym żyjemy.

Na zajęciach plastyki uczniowie klas   V, VI, VII   wykonali piękne prace plastyczne,  charakteryzujące kulturę, tradycje i osobliwości różnych narodów świata

Na zajęciach doradztwa zawodowego, uczniowie wszystkich  klas VII oraz VIII a obejrzeli materiały oraz  rozważali problemy:” Dlaczego  Cele Zrównoważonego Rozwoju  świata są ważne dla młodych ludzi?” oraz „Jaki maja wpływ na ich przyszłe życie, w tym zawodowe?”

Uczniowie wykonali  prezentacje multimedialne:

>>>Praca życie pod wodą – Nikola Urysiak VII d<<<
>>>Cel 9 – Julia Osowska VII b<<<
>>>Czy na rynku pracy – Mróż Łucja VIII a<<<

Uczniowie klasy VII a oglądali  film o skutkach działania człowieka na degradację życia na ziemi. Następnie podawali przykłady – jak, w naszych małych gospodarstwach domowych możemy ratować naszą Matkę Ziemię. Ilustracją tych działań jest sporządzony metaplan: „Jak dbać o ziemię”

Uczniowie klasy VII d na zajęciach języka polskiego zdefiniowali pojęcie globalizacji  oraz omówili jej pozytywne i negatywne skutki. Wymieniali  zagrożenia związane z globalizacją oraz wnioski  do naszych zobowiązań wobec planety.

Na zajęciach z wychowawcą omawiali problemy  dotyczące nauki i życia swoich rówieśników w innych krajach i na innych kontynentach. Porównywali  je z własną sytuacją, szkolnictwem w naszym kraju, kulturą, możliwościami rozwoju, życiem codziennym.
Daniel Antczak, Piotr Kurpiński, Jakub Chachuła, Bartosz Korczyński, Marian Kromkowski, Henryk Wasiak, Karolina Tomczak, Otylia Wolska, Julia Lemańska i Maria Chylińska przygotowali prezentacje multimedialne o życiu ich rówieśników w Afryce, Wielkiej Brytanii, Rosji, Francji i Japonii.

Uczniowie klasy VIII a przygotowali prezentacje multimedialne do cyklu zajęć „SOS dla klimatu” dla uczniów klas VII i VIII.
Materiał w poprzedniej relacji >>>

Zachęcamy wszystkich uczniów do zapoznania się z efektami opisanej  pracy wielu klas  oraz do skorzystania i inspiracji do dalszych działań na rzecz rozwoju i ochrony naszej „Matki Ziemi”

Loading

Post Author: Dario