“Cudze chwalicie, swego nie znacie…”

Nieprawda!

Klasa 4a z panią Dorotą Kwiatkowską i panią Katarzyną Wojtkiewicz udała się  14 czerwca na spacer dydaktyczny ulicami naszego miasta, aby potwierdzić, że potrafimy zachwycać się nie tylko tym, co dalekie, egzotyczne, niespotykane, lecz  również urodą naszej “małej Ojczyzny”.

Pogoda sprzyjała, więc w doskonałych humorach udaliśmy się w kierunku Parku Miejskiego, gdzie poszukiwaliśmy pomników przyrody. Jakie było zaskoczenie, gdy okazało się, że niektóre z nich noszą imiona uczniów!

Pokrzepieni pysznymi lodami wędrowaliśmy wzdłuż Bzury, oglądaliśmy zabudowania dawnych mieszkańców Ozorkowa: rodziny Scheiblerów i Wernerów, alegorię przemysłu okazałą polichromię mieszczącą się w westybulu Pałacu Schlosserów, a także podziwialiśmy zabytkową fontannę należącą do rodziny fabrykantów.

Dzięki uprzejmości pani dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej- D. Trzcińskiej gościliśmy w pięknych wnętrzach czytelni. Mieliśmy również okazję podziwiać pełne uroku prace ozorkowskich artystów, którzy właśnie w tym miejscu zorganizowali wystawę swoich kunsztownych dzieł.

Wielkim przeżyciem był dla nas fakt, że na jednym z prezentowanych obrazów rozpoznaliśmy panią uczącą w naszej szkole języka niemieckiego 😲😊

Byliśmy również pełni podziwu i uznania dla dokonań naszego kolegi z klasy 4d, który umieścił na wystawie swój obraz! Brawo, Adamie👏 Jesteśmy dumni!

Kolejnym przystankiem na trasie wędrówki był kościół Dwunastu Apostołów Jezusa Chrystusa Parafii Ewangelicko- Augsburskiej w Ozorkowie. Nasz przemiły przewodnik- p. W. Andrzejczak oprowadził nas po świątyni i krótko przedstawił historię obiektu. Mogliśmy nawet spojrzeć z góry, bo z drugiego piętra, na wnętrze kościoła. Już umówiliśmy się na następne spotkanie!

Nasz spacer liczył ponad 10000 kroków, ale nikt nie narzekał na długość trasy. Możemy być dumni z historii naszego miasta i z pewnością w przyszłym roku szkolnym wyruszymy na podobną wycieczkę. Czas przygotować nogi!